Powrót

Wróciłam z innego świata, choć to tylko godzina drogi ode mnie…

Prezent zorganizował mąż z okazji Dnia Dziecka. Polecieliśmy do Krakowa.

Od jakiegoś czasu opowiadałem anegdotę o moich wizytach w Krakowie. Będąc za pierwszym razem, usłyszałam od przewodnika, że powrócę do Krakowa tyle razy, ile razy pomacha do mnie hejnalista. Pomachał siedem i tyle razy w dość szybkim tempie udało mi się tam być. Potem miałam jechać na szkolenie, ale przeniesiono mnie w ostatnim momencie do grupy w Radomiu (było extra). Potem zamiast Krakowa oddelegowano mnie do Legnicy (też nie żałuję). Aż tu mąż w tajemnicy wymyślił lot (SAMOLOTEM) do Krakowa…

Przed wycieczką śniły mi się myszy. Na lot o mały włos, a byśmy się spóźnili. Samolot poderwał się, ale podchodzenie do lądowania wcisnęło mnie w fotel. Szybko wyjaśniło się, że myszy zapowiadają utratę pieniędzy…

Dojechaliśmy, dotarliśmy w deszczu do kamienicy i… zaczęła się kolejna magia w moim życiu.

Kamienica z 1900 roku, zamknięte, wybrukowane podwórko z trzepakiem, bluszcz i paprocie. Jak niewiele mi do szczęścia potrzeba 🙂

W mokry dzień zaplanowaliśmy bieg po kopalni w Wieliczce, a w słoneczny zwiedzanie Krakowa- pieszo, meleksem i od strony wody.

Małemu najbardziej podobała się nocna podróż tramwajem. Starszemu dobrze spało się na wycieczce meleksem. Mąż rozpływał się jedząc lody bezowe z malinami. A ja? Utwierdziłam się w przekonaniu, że Polska jest dla mnie najpiękniejsza 🙂

13 myśli na temat “Powrót

1. Też tam byłem. Widziałem jak na krakowskiej ulicy umierał gołąb. Innym razem Wawel był zamknięty. A innym razem rozmawiałem z fizykami. To były emocjonalne rozmowy.
    Fajnie że wróciłaś.

Polubione przez 1 osoba

2. Bo jest a w niej moje miasto Kraków. Ale tego Krakowa niestety juz nie zobaczysz bo zniknął i został tylko we wspomnieniach takich starych osób jak ja. :*

3. Miałaś miły czas – fajno! Też lubię Kraków. Niestety, ostatnio bywam tam za rzadko. Kiedy już jestem, to zwykle bardzo niespiesznie. I staram się by to było przed lub po sezonie.